دفاع شخصی
رنگرز:

هر 6 فرنگی کار ایران شانس مدال المپیک هستند

هر 6 فرنگی کار ایران شانس مدال المپیک هستند

به گزارش دفاع شخصی، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، با ابراز رضایت از شرایط ملی پوشان کشتی فرنگی ایران برای حضور در المپیک، اظهار داشت: هر ۶ ملی پوش ما شانس کسب مدال المپیک هستند.


حسن رنگرز در گفتگو با ایسنا، در رابطه با شرایط تیم ملی کشتی فرنگی در راه آماده سازی برای حضور در المپیک پاریس، اظهار نمود: اردوی تیم ملی را با تمرین وزنه به پایان رساندیم و از دوم تیر اردوی بعدی ما آغاز خواهد شد. در این اردو ۳ ملی پوش المپیکی ما حاضر بودند و به ۳ ملی پوش دیگر به علت حضور در تورنمنت مجارستان در ایام پایانی این اردو استراحت دادیم تا در ۳ اردوی بعدی کیفی تر حاضر شوند. در ۲ اردوی دیگر تا المپیک تمرینات پرفشار خواهیم داشت و در نهایت اردوی پیش از المپیک هم اردوی آماده سازی برای حضور در مسابقات خواهد بود.
ویدئوی گفتگو با رنگرز را از این لینک تماشا کنید سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، اضافه کرد: در مجموع از وضعیت بچه ها راضی هستم. پروفسور میرزایی برنامه های بسیار خوبی را تدارک دید و همکاران فنی من هم موضوعات فنی را رصد می کنند. امیدوارم در اردوهای بعدی بچه ها بتوانند به دور از صدمه دیدگی و بیماری بهترین شرایط را برای آماده سازی خود داشته باشند.
وی در رابطه با حضور فرنگی کاران ایران در تورنمنت مجارستان و مشخص شدن ۳ ملی پوش دیگر ایران در المپیک پاریس، اظهار داشت: خوشحالم چرخه انتخابی تیم ملی علیرغم همه حساسیت ها در یک مسیر شفاف و عادلانه اجرا شد. خویش را مقید می دانیم تمامی خروجی این چرخه را بپذیریم و تلاش کردیم هیچ دخل و تصرفی در چرخه انتخابی تیم ملی نداشته باشیم. برای ما نفر پیروز در رقابت انتخابی ملاک بود و در هیچ جای چرخه هم اعمال سلیقه نکردیم.
رنگرز خاطرنشان کرد: اگر چرخه برای کشتی گیری سخت تر و دشوارتر بود به این علت بود که ما امکانی را برای کشتی گیر مدال آور در مسابقات جهانی سال قبل قائل شدیم که به اعتقاد من بر اساس عدالت بود. کشتی گیران جوان بایستی گامهای گوناگونی بردارند تا شایستگی خویش را اثبات کنند.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، ضمن اشاره به مشخص شدن فرنگی کاران اوزان ۶۰، ۶۷ و ۷۷ کیلوگرم در المپیک پاریس، اظهار داشت: مهدی محسن نژاد که سال قبل در مسابقات جهانی ملی پوش ما بود و بعد از ۷ دور رقابت سنگین کسب سهمیه کرد، توانست ملی پوش وزن ۶۰ کیلوگرم ما در المپیک شود. در ۶۷ کیلوگرم، سعید اسماعیلی طبق چرخه ماراتن طولانی را طی کرد چون که کشتی گیر مقابل او محمدرضا گرایی دارنده ۴ مدال جهانی و المپیک بود و در نهایت رقابت ۲ از ۳ را توانست با شایستگی پشت سر بگذارد و ملی پوش این وزن شود. در ۹۷ کیلوگرم هم هادی ساروی در جام وهبی امره ملی پوش ما در المپیک شد و پس از آن هم به مسابقات آسیایی رفت اما حضور وی در تورنمنت مجارستان به علت بهبود جایگاه وی در رنکینگ بود که خدا را شکر به این هدف رسیدیم و هم اکنون وی در رنکینگ سوم قرار دارد و در جایگاه خوبی برای جدول المپیک قرار می گیرد.
وی افزود: در مسابقات مجارستان از کشتی گیران اوزان غیر المپیکی هم راضی بودیم. دادمرز با غلبه بر نایب قهرمان جهان خویش را یک گام به مدال طلا نزدیک کرد. دلخانی دو مبارزه خوب را برد و در یک کشتی هم دور از انتظار ظاهر شد که به علت صدمه دیدگی از ناحیه ابرو بود. سهرابی کشتی های خوبی گرفت و منهای کشتی مقابل حسرت جعفراف که ۵ بر صفر به وقت دوم رفت، نمایش خوبی داشت. اگر مشکل خاک او برطرف شود می توانیم او را یک کشتی گیر طلایی بدانیم.
رنگرز تصریح کرد: در وزن ۸۲ کیلوگرم نماینده ما خیلی ضعیف ظاهر شد و کماکان مشکل این وزن برای ما باقی ماند. به دنبال این هستیم که در اردوهای پیش رو و در تورنمنت ها این خلاء را برای جهانی اوزان غیر المپیکی پر نماییم. در وزن ۸۷ کیلوگرم محمدحسین محمودی عالی ظاهر شد و دو حریف خوب قزاق و ترک را با شایستگی شکست داد. در وزن ۱۳۰ کیلوگرم هم فردین هدایتی انصافا در قد و قواره قهرمان جهان و المپیک ظاهر شد و یک پشتوانه خیلی خوب در وزن ۱۳۰ کیلوگرم ما خواهد بود.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، در انتها در رابطه با پیشبینی خود از نتایج فرنگی کاران ایران در المپیک پاریس، اظهار داشت: المپیک میدانی است که همه کشورهای صاحب نام برای موفقیت در آن برنامه ریزی می کنند. ۱۶ کشتی گیر برتر باکیفیت فوق العاده و با بدن های آماده به این مسابقات می آیند. پیشبینی در رشته فاقد رکورد مثل کشتی اشتباه است. آن چیزی که می خواهم بر روی آن تاکید می کنم اینست که این دوره المپیک جزو معدود ادواری است که تیم ملی کشتی فرنگی با ۶ نماینده (سهمیه کامل) در آن حضور دارد و همینطور جزو معدود المپیک هایی است که ما به هر ۶ کشتی گیرمان امید کسب مدال داریم. امیدوارم بچه ها به خوبی آماده نبرد در این رویداد بزرگ شوند و با کسب موفقیت سبب شادی دل مردم عزیزمان شوند.




منبع:

1403/04/03
11:32:33
5.0 / 5
205
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
دفاع شخصی self defense
self-defense.ir - مالکیت معنوی سایت دفاع شخصی متعلق به مالکین آن می باشد